ZOOT končí se svými Výdejnami radosti. Kde si budou zákazníci zboží vyzvedávat a zkoušet?

ZOOT zavírá všechny své Výdejny radosti! Kde si budou zákazníci zboží vyzvedávat a zkoušet? ZOOT / Facebook

Internetový prodejce módy a doplňků ZOOT letos zavírá všechny své Výdejny radosti. Nadobro. Ačkoliv v počátcích představovaly silnou konkurenční výhodu, staly se kvůli nadměrně využívanému systému vracení zboží vysoce nákladnými. Z důvodu úspor i měnícího se chování zákazníků se tedy ZOOT rozhodl spíše pro spolupráci s partnerskými obchody, do kterých nově své zboží odesílá. Co se tím pro zákazníky mění?

Přečtěte si také

Jak poznat zralý a sladký meloun? Prozradí ho zvuk, žluté skvrny i stopka
Jak poznat zralý a sladký meloun? Prozradí ho zvuk, žluté skvrny i stopka

Prodejny položilo nezodpovědné chování zákazníků a vysoké náklady za vracející se zboží

Ve svých začátcích představovaly Výdejny radosti pro e-shop s módou páteřní benefit, který měl zákazníkům i prodejci usnadňovat nákupy, zkoušení i vracení oblečení. Lidé si zde mohli zdarma vyzvedávat své zboží a na místě si jej rovnou v kabinkách vyzkoušet, případně vrátit či nechat vyměnit.

Toho ovšem mnozí zákazníci značně zneužívali a bez nutnosti platby předem často zbytečně objednávali mnohonásobně větší počet položek, než byli poté ochotni reálně zakoupit. Jak situaci přiblížil generální ředitel ZOOTu Milan Polák, průměrně se vracelo až 70 % objednaných položek a 20 % zásob bylo neustále na cestě mezi výdejnami a skladem.

ZOOT zavírá všechny své Výdejny radosti a výdej zboží přesouvá do více než 120 partnerských obchodů ZOOT

Situaci ovlivnila i koronavirová pandemie, lidé si více nechávají zboží doručovat domů

ZOOT měl v Česku původně přes dvě desítky vlastních výdejen, ty se však začaly ve velkém zavírat již během minulého roku. A ačkoliv prodejce plánoval udržet alespoň 8 zbývajících poboček, nyní se rozhodl vzhledem k dlouhodobým vysokým nákladům a náročnému systému vratek všechny pobočky bez výjimky k 31. lednu 2021 uzavřít.

Situaci „napomohly“ i měnící se potřeby zákazníků – lidé si během pandemie nechávají doručovat zboží spíše domů a současně nad nákupy více přemýšlí, takže klesl objem vracených položek.

Jak vysvětlení Poláka uvedl mimo jiné server Seznam Zprávy: „Chceme dosáhnout větší udržitelnosti a chovat se k planetě odpovědně, což obnáší i trošku větší zodpovědnost při nakupování. K tomu nám paradoxně pomohla pandemie, která radikálně změnila spotřebitelské chování." Polák také upřesnil, že za poslední dobu vzrostl podíl online objednávek s doručením domů ze 20 procent na 60.

V partnerských prodejnách si budou moci zákazníci oblečení zkoušet v kabinkách a na místě také vracet ZOOT

Radost bude ZOOT nově rozdávat skrze partnerské butiky

Své výdejny radosti přesune ZOOT do partnerských butiků a prodejen s oblečením – takových, které mají k dispozici kabinky, aby i nadále mohli kupující využívat možnosti zboží si při převzetí přímo na místě vyzkoušet, zaplatit jen to, co jim bude sedět a případně zde nevyhovující položky rovnou vrátit.

Z pohledu zákazníků se tedy nic nemění. Naopak. V současné době spolupracuje ZOOT po celém Česku i Slovensku s více než 120 partnerskými obchody a do konce roku by jich mělo ještě několik desítek přibýt. Ve výsledku tedy bude výdejních míst mnohem více než původně.

Kromě nové strategie výdejních míst se chce ZOOT více přiblížit zákazníkům také v online prostředí, kde před nedávnem začal nabízet část svého sortimentu přes velké internetové prodejce, jako je Alza nebo Mall.cz.

Kupi Magazín na homepage Seznamu?Přidat boxík na Seznam.cz