Z nedávných výsledků průzkumu společnosti CBRE mezi zákazníky obchodních center vyplynulo, že více než 40 % z nich čekalo s pořízením vánočních dárků na opětovné otevření obchodů. Na poslední chvíli lidé nejvíce nakupují drogerii, dárky nebo jídlo, lákají je především slevy. Ty aktuálně na dárky i balicí sortiment nabízí například Tesco, Globus, Rossmann či Teta. Podívejte se, jaké další zajímavosti průzkum odhalil.
Na znovuotevření kamenných prodejen čekalo s nákupem vánočních dárků 42 % lidí, převážná většina plánuje nakoupit dárky v obchodních centrech. Hlavním důvodem, který potvrdily tři čtvrtiny z nich, je velká nabídka slevových akcí a speciálních nabídek.
Hodně lidí ale oceňuje také široké spektrum obchodů na jednom místě nebo možnost inspirovat se při výběru dárků vystaveným zbožím. Někteří také uvedli, že do nákupních center chodí kvůli vánoční výzdobě a tradiční předvánoční atmosféře.
V kamenných prodejnách Češi nakupují nejčastěji drogistické zboží a kosmetiku, dále oblečení a obuv, sportovní vybavení a samozřejmě také vánoční zásoby jídla a pití.
Tip: Pokud také vyrážíte nakupovat dárky na poslední chvíli a rádi na zboží v akcích ušetříte, hypermarkety i drogerie zlevňují těsně před Vánoci mnohé kategorie zboží, a to až o polovinu. Dárky i balicí sortiment tak můžete pořídit za super ceny. Pro inspiraci jsme se podívali na některé výhodné akce z aktuálních letáků:
Než vybrané obchody navštívíte, nezapomeňte si projít přehled akcí v jejich reklamních letácích. Jednoduše a všechny pohromadě je naleznete na Kupi.cz
Jak dále z výsledků průzkumu vyplynulo, 28 % dotázaných mělo již začátkem prosince vánoční dárky nakoupené, především online přes e-shopy. Po internetu se nejvíc nakupovala móda, elektronika, hračky i knihy. Právě u posledních třech zmíněných kategorií lidé převážně potvrdili, že jim nevadí je kupovat online a na rozdíl od kosmetiky, oblečení nebo jídla je nepotřebují vybírat osobně v kamenných obchodech.
Výsledky také ukázaly, že dárky na poslední chvíli nakupují převážně muži. Z těch, co už měli vše nakoupené začátkem prosince, bylo 83 % žen a jen 17 % mužů.
Kupte se slevou Dárkový koš.
Vzhledem k včasným online nákupům se také očekává, že těsně před Vánoci bude návštěvnost obchodních center o 20 až 30 % nižší než loni touto dobou. Důvodem jsou nicméně i obavy ze současné situace spojené s koronavirovou pandemií.
Podle výsledků průzkumu 70 % lidí odrazuje od nákupu v obchodním centru větší koncentrace zákazníků na jednom místě, někteří jako překážku zmínili také osobní nepohodlí kvůli dodržování bezpečnostních a hygienických opatření či obavy z možné nákazy.