Konec ženských lifestylových magazínů Joy, Marie Claire nebo Katka. Jakou roli v tom hraje ELLE?

Vydavatelství Burda se chce víc soustředit na ostatní časopisy v portfoliu, například Elle Pixabay

Lednovým číslem končí vydávání ženských lifestylových magazínů Joy, Marie Claire nebo Katka společnosti Burda International. Kromě toho končí i časopisy Náš útulný byt a Pošli recept. Tituly jsou údajně ziskové, ale vydavatelé v nich nevidí potenciál pro online a eventovou podobu. Zaměřit se naopak chtějí na rozvoj klíčových brandů v čele s Elle, Apetit a Marianne, které nejlépe vyhovují nové komunikační strategii v rámci všech platforem.

Přečtěte si také

Některé velké řetězce začaly znovu prodávat oblečení a papírenské zboží
Některé velké řetězce začaly znovu prodávat oblečení a papírenské zboží

Burda zůstane jen u dlouhodobě prosperujících titulů

Dlouhodobě chceme mít v portfoliu jen takové značky, které jsou jedničkou ve svém segmentu a umějí publikum oslovovat jak skrze papír, tak online či formou přímé interakce. Budovat takto integrované produkty stojí hodně práce,“ vysvětluje generální ředitelka vydavatelství Petra Fundová.

„Na jedné straně jsme proto rozšířili tým o content marketingové specialisty z agentury C3, na druhé straně bylo třeba se zbavit titulů, které by v dlouhodobém hledisku rozvoj spíše brzdily, byť jsou dnes stále v černých číslech,“ popisuje Fundová.

Módní magazín Elle čeká zajímavý vývoj Unsplash

Nový šéf online komunikace

Změny souvisejí s nedávným přijetím Erika Luhového na pozici ředitele online oddělení Burdy. Právě on má být hlavním tvůrcem nové digitální strategie firmy. Pod značkou Elle například brzy představí nový web Ellephoria pro fanynky kosmetiky a pro Apetit zase chystá online rozšíření.

Chybět nebudou ani oblíbené Dny Marianne, tentokrát v novém jarním pojetí. Pokračovat budou i měsíčníky Svět Ženy nebo Chip. Už v srpnu naopak zanikl čtrnáctideník Počítač pro každého, který vycházel neuvěřitelných 22 let.

Další změny

Vydavatelství je v České republice jedničkou v lifestylovém obsahu, chce ale maximálně využít i svůj digitální potenciál. Podle Petry Fundové koronavirová krize jen urychlila změny, které by Burdu stejně v blízké době čekaly. Aktuálně se mění i vedení obchodu. Stávajícího ředitele Víta Fialu nahradí od ledna 2021 Martina Krátká, která v Burdě pracuje už 2 roky. Doteď ovšem působila na pozici group manažerky pro lifestyle.

Jak řešit předplatné?

Předplatitelé místo stávajících časopisů dostanou do svých schránek časopis Elle, případně jim budou vráceny peníze. Žádost o vrácení předplatného však musí Burdě nahlásit do 21. 12. 2020.

Kupi Magazín na homepage Seznamu?Přidat boxík na Seznam.cz