Pandemie koronaviru, blížící se Vánoce a celkový vzrůst oblíbenosti nákupů přes internet. Zásilkovna díky tomu trhá rekordy v počtu odbavených balíčků. Logistická firma má u zákazníků úspěch. Jak se s množstvím podaných zásilek vypořádává?
Nákupy přes internet jsou stále oblíbenější. Zásilkovně přihrávají zákazníky a stále vyšší obraty. Aby je zvládala odbavovat, otevřela nové depo v Nehvizdech u Prahy.
Všech 14 dep v České republice má dohromady 33 tisíc metrů čtverečních, což odpovídá velikosti jednoho evropského Amazonu. Firma roste o desítky procent. Skupina Packeta, která Zásilkovnu vlastní, hlásí obrat o 1,45 miliardy korun, což v meziročním srovnání činí neuvěřitelných 121 procent.
Kupte se slevou Stolní LED lampa.
Rostoucí společnost neustále přichází s novými zlepšováky, které zefektivňují přepravu zásilek. V loňském roce přišly tři velké novinky. Krokem kupředu je vznik služby Mezi námi, díky níž je možné posílat balíčky mezi fyzickými osobami. Do té doby doručovala společnost pouze zboží z e-shopů. K registraci zásilek slouží mobilní aplikace, která je dostupná pro Android i iOS.
Doručování zásilek se z České republiky rozšířilo do zahraničí – přeprava je možná do celé Evropy, Ruska a USA. Skvělou inovací je rovněž vznik automatických výdejních míst Z-BOT, které fungují podobně jako bezobslužné výdejny obchodů Alza či Mall. Zákazník zadá heslo, případně zaplatí zásilku kartou, a automat mu ji vydá. První Z-BOT umístili do pražského obchodního centra Chodov.
V novinkách se Zásilkovna rozhodně nezastavuje. Nyní pracuje na systému, který má usnadnit práci v depech. „Chceme úplně přeskočit automatizaci jako vývojovou etapu a půjdeme rovnou do robotizace. Až tady budeme spolu mluvit za pár měsíců, tak ty procesy, co dělají teď lidé, budou robotizované,“ popisuje svou vizi zakladatelka Simona Kijonková v depu Nehvizdy Seznam Zprávám. Podle vedoucího tohoto depa, Lukáše Meisla, pobočka odbaví 40–50 palet zásilek během pouhé hodiny. Tímto tempem se pracuje ve dne i v noci.
Možnost odeslat zboží přes Zásilkovnu dnes vidíte ve velké spoustě internetových obchodů. Její historie se přitom píše teprve od roku 2010. Čím to je, že se z ní za deset let existence stala úspěšná mezinárodní firma? Pro zákazníky je dostupná, a to jak nízkou cenou dopravy, tak blízkosti výdejních míst, která neustále přibývají. Pro provozovatele prodejen je spolupráce se Zásilkovnou výhodná. Mají díky ní možnost zviditelnit se, a navíc získávají provizi z každého vydaného balíčku.
K jeho vyzvednutí stačí znát heslo, a tak není nutné, aby chodil na pobočku adresát osobně. Zásilky je také možné nechat si s drobným příplatkem poslat až domů. Pokud na doručeném zboží najdete závadu, reklamaci provedete jednoduše opět přes Zásilkovnu. A k dispozici je rovněž sledování zásilky online a telefonická podpora.
Vzhledem k pandemii se letos nakupují vánoční dárky přes internet. Kurýrní služby tak mají žně. Nemáte po ruce pobočku Zásilkovny? Nechte si balíček doručit domů či do práce společností PPL nebo DPD – čas a místo lze libovolně upravit přes internet. A pokud necháte doručení na České poště, doporučujeme využít Balíkovnu. Dodání i vyzvednutí zásilky je takto rychlejší. Na poště navíc nepotřebujete občanku – stačí nadiktovat kód, a tak můžete vyzvednutím pověřit někoho jiného.