Druhá vlna a Vánoce dávají e-shopům zabrat. Nejvíce se prodává rum, webkamery i kávovary

Druhá vlna a vánoce dávají e-shopům zabrat. Co se nejvíce prodává? Vede rum, webkamery i kávovary Canva

Tržby a objednávky letos e-shopům výrazně rostou už od začátku roku. Zatímco na jaře, během první vlny koronavirové pandemie, se nejčastěji prodávaly šicí stroje a základní vybavení pro home office, během druhé vlny je skladba nejvíce prodávaného zboží přes internet trochu jiná. Co Češi kupují na podzim ve velkém a co letos nejčastěji najdou pod stromečkem?

Přečtěte si také

Jak začít běhat, pokud jste úplný začátečník? Začněte s rychlou chůzí
Jak začít běhat, pokud jste úplný začátečník? Začněte s rychlou chůzí

Během první vlny se lidé zásobili šicími stroji, notebooky i domácími pekárnami

Jak jsme již zmínili, na jaře mizely z e-shopů rychlostí blesku zejména šicí stroje (meziročně jejich prodej vzrostl o 666 %), notebooky, tiskárny, stolní počítače i kancelářské potřeby a vybavení, ale také čističky vzduchu, domácí pekárny i mrazáky.

Zkrátka zboží, které reagovalo na nově vzniklou situaci související s koronavirovou krizí, uzavíráním obchodů, šitím roušek, nebo přechodem na home office. Krize změnila také způsob trávení volného času, hodně se proto prodávaly deskové a počítačové hry a konzole či papírové i elektronické knihy. Tento sortiment se prodává i nyní na podzim, první příčky nejčastěji kupovaného zboží ovšem obsadily jiné výrobky. 

Přechod na distanční výuku a home office výrazně zvýšil prodej webkamer, notebooků, sluchátek i kancelářského vybavení Canva

Distanční výuka a home office zvýšily oproti loňsku prodeje webkamer o tisíce procent

Během současné druhé vlny pandemie se nejvíce žádané druhy zboží mění. Například výrazně vzrostla poptávka po webkamerách. Souvisí to především s uzavřením vysokých, středních i základních škol, kdy většina žáků a studentů (potažmo i vyučujících) musela přejít na distanční výuku. Podle statistických dat portálu Heureka.cz vzrostly letos v říjnu meziročně prodeje webkamer o 4 773 %.

Kvalitní dárek pro dospělé?

Kupte se slevou Rum Don Papa.

Porovnat slevy

Kategorii alkohol pomáhají nadcházející Vánoce

Změny jsou patrné také u alkoholu. Zatímco v březnu se nejvíce kupoval převážně čistý líh k výrobě domácích dezinfekcí, kterých bylo nedostatek, na podzim vedou lihoviny určené pro vlastní konzumaci. Nejvíce nyní spotřebitelé nakupují rum, v říjnu konkrétně vedla podle zástupců portálu Heureka značka Don Papa. Vyšší prodeje alkoholu lze očekávat také v rámci nadcházejících Vánoc – pro domácí oslavy, pečení i jako dárek.

Vánoční dárky se letos budou kupovat převážně online, k nejčastějším budou patřit kávovary, chytré hodinky, lego, aroma lampy, french pressy i výbava na cvičení Freepik

Vánoce ovládne vybavení pro přípravu kávy, domácí cvičení i tradiční stavebnice

Portál Heureka také odhalil, jaké dárky se z tuzemských e-shopů budou letos kupovat pod stromeček. Zatím se podle jejich dat budou nejčastěji rozbalovat aroma lampy, kávovary, chytré hodinky a stavebnice Lego. Populární jsou ale také french pressy, smoothie mixéry, repráčky, bezdrátová sluchátka či vybavení pro domácí cvičení.

Skvělý dárek pro malé i velké

E-shopy i dopravci jsou připraveni, nápor je přesto vysoký

S rostoucím množstvím objednávek z e-shopů kvůli koronaviru i Vánocům je patrné, že obchody i přepravní společnosti dostávají v tomto čase zabrat více než v jiných letech. Podle odborníků na e-commerci jsou ovšem internetoví prodejci i dopravci připraveni – rozšiřují sklady, nabírají brigádníky a zvyšují počet výdejních míst.

Právě doprava na výdejní místa a výdejní boxy vychází většinou v internetových obchodech nejlevněji, již nyní v listopadu však začínají být výdejny zahlcené. Například Česká pošta proto rozšiřuje síť svých rychlých výdejních a podacích míst s názvem Balíkovna. V září jich bylo v provozu kolem 800, do konce roku by jich postupně mělo být téměř jednou tolik, tedy 1 500.

Kupi Magazín na homepage Seznamu?Přidat boxík na Seznam.cz