Které značky jsou pro české spotřebitele nejdůvěryhodnější? To odhalil jeden z nejrozsáhlejších a největších průzkumů v této oblasti u nás. V letošních výsledcích se odráží nejen důvěra v tradiční značky, ale také nové trendy v nakupování, které se mění vlivem koronavirové pandemie. Podívejte se na přehled těch nejzajímavějších výsledků a zjistěte, zda jsou mezi oceněnými značkami i vaši favorité.
V rámci výzkumu Nejdůvěryhodnější značka se ukázalo, že pandemie covid-19 změnila výrazným způsobem nakupování českých spotřebitelů, a to již v první vlně na jaře. 44 % dotazovaných nakupujících potvrdilo, že pandemie měla negativní vliv na jejich frekvenci nakupování v hypermarketech a supermarketech. Naopak více než čtvrtina dotazovaných nakupujících deklarovala, že kvůli pandemii realizovala nákupy online častěji než obvykle.
Co se týká nákupního koše, výrazně se změnil způsob nakupování, a to z pohledu množství i výběru značek.
Ohledně důvěry mají Češi ve značkách poměrně jasno. Vítězové s největším množstvím hlasů se totiž každoročně moc nemění. Letos bylo 75 % vítězů stejných jako loni, přičemž 6 značek je již považováno za stálice napříč všemi dosud realizovanými šesti ročníky. Patří mezi ně Kofola, Pilsner Urquell, Jar, Savo, Ariel a Lidl. První tři příčky úplně nejsilnějších značek celého průzkumu potom obsadil letos Jar, IQOS a Dr. Max.
Mezi další jednoznačné vítěze (tzn. že pro ně shodně hlasovali spotřebitelé všech věkových i vzdělanostních kategorií, muži i ženy) dále patřila například IKEA (kategorie prodejci nábytku), De'Longhi (kávovary), Vichy (dermokosmetika), Vitana (koření), Eta (malé spotřebiče) nebo Zonky.cz (poskytovatelé mimobankovních půjček). Z balíkových služeb to byla značka PPL, která navíc s nejvyšším meziročním procentním nárůstem hlasů získala ocenění Skokan roku 2020.
Kupte se slevou Savo Original.
„Získat cenu za nejdůvěryhodnější značku je letos pro nás dvojnásobnou radostí. Tento rok byl nákupní proces ovlivněný pandemií, chování zákazníků se změnilo, v několika vlnách se nakupování přesunulo čistě jen na online, nabízené služby včetně doručování zboží k zákazníkovi domů byly vlivem restrikcí omezeny," popisuje Daniel Večeřa, generální ředitel skupiny HP TRONIC, do které patří hned dvě oceněné značky DATART a ETA.
„Tomu bylo potřeba rychle se přizpůsobit a neztratit přitom na kvalitě, na kterou jsou zákazníci u nás zvyklí a očekávají ji. Proto si důvěry, takto vyjádřené zákazníky, velmi vážíme, zvláště pak v této době, a představuje pro nás velký závazek a současně obrovskou motivaci do budoucna,“ dodává Večeřa.