H&M dostalo skoro miliardovou pokutu za sledování zaměstnanců

Zisk H&M ve třetím čtvrtletí letošního roku klesl o polovinu Unsplash

Švédský módní gigant H&M má za sebou další skandál. V servisním centru v Norimberku zřejmě špehoval svoje zaměstnance, a významně tak porušoval zákon na ochranu osobních údajů. V Německu je podobné jednání nepřípustné, firma tedy musí zaplatit 35,3 milionů eur, což je v přepočtu téměř miliarda českých korun. Není to ale jediný problém, se kterým se H&M nyní potýká.

Přečtěte si také

Jak správně uskladnit jablka přes zimu, aby zůstala šťavnatá až do jara
Jak správně uskladnit jablka přes zimu, aby zůstala šťavnatá až do jara

Ztráty má H&M jedny z nejvyšších

Po kontroverzi s rasismem se Hennes & Mauritz letos na jaře zařadil mezi módní řetezce, které zasáhl koronavirus nejvíce. Tržby se mu propadly asi o 50 % a po 10 letech se dostal do ztráty.

Vysoká pokuta evropských úřadů za sledování zaměstnanců proto může mít fatální následky. Už teď je jisté, že firma na celém světě zavře přibližně 250 prodejen, což odpovídá asi 5 % z celkového počtu. Podle některých odborníků může zhoršující se kvalita oblečení ve spojení se špatnou pověstí vést až ke krachu společnosti.

Druhá nejvyšší pokuta v historii

Výše vyměřené pokuty je adekvátní tomu, aby odradila podniky od narušování soukromí zaměstnanců,“ uvedl hamburský komisař pro ochranu údajů Johannes Caspar. Jedná se o druhou nejvyšší pokutu, která byla za porušování GDPR v Evropské unii udělena. Více zaplatila jen americká společnost Google v minulém roce, když ve Francii pochybila v nakládání s osobními údaji.

H&M zavře po celém světě zhruba 250 obchodů Unsplash

Nejde o první skandál

Ani v minulosti se ovšem módní řetězec nechoval vždy zodpovědně. Například v roce 2018 na sebe firma upozornila reklamou s rasistickým podtextem, kdy malého černošského modela oblékla do mikiny s nápisem „Nejlepší opice v džungli“. Fotografie byla brzy odstraněna a zástupci firmy se veřejně omluvili, přesto tím však H&M přišlo o důvěru mnoha zákazníků a jeho tržby se začaly poprvé propadat.

Zavírání poboček i odchod z některých trhů

Na aktuální trend online nakupování reagují módní řetězce snižováním počtu kamenných prodejen i zavíráním obchodů na méně výdělečných trzích. Například z České republiky letos odchází francouzská značka Camaieu nebo španělský výrobce šperků Tous.

Přidat na Seznam.cz👈Přidejte si Kupi Magazín na homepage Seznamu!