Vánoční nákupy se stěhují na internet. Česká pošta proto přijímá 5 000 brigádníků

Vánoční nákupy se blíží Pixabay

Blížící se Vánoce znamenají každoročně velký nápor na obchody i výrobce. Větší poptávku zaznamenávají všude. Na odbyt jdou hračky, oblečení, šperky či třeba knihy, dále pak suroviny na cukroví, trvanlivé potraviny jako zásoba na svátky a také čisticí prostředky na předvánoční úklid. Letos bude každoroční šílenství vypadat trochu jinak. Druhá vlna pandemie koronaviru ho totiž přesunuje na e-shopy. 

Přečtěte si také

Do Dušiček zbývá necelý týden. Vyměňte klasickou voskovou svíčku za LED světlo nebo virtuální svíce
Do Dušiček zbývá necelý týden. Vyměňte klasickou voskovou svíčku za LED světlo nebo virtuální svíce

Nákupy přes internet se těší stále větší oblibě

Oblíbenost e-shopů rostla už před pandemií. Pro zákazníka je leckdy příjemnější objednat zboží z pohodlí domova a nechat si ho doručit poštou nebo kurýrem, než chodit po obchodech a stát dlouhé fronty.

V letošním roce zájem o internetové obchody mnohonásobně vzrostl. Vedl k tomu strach z nákazy koronavirem nebo nepohodlí, které způsobuje povinné nošení roušek. Provozovatelé se museli s novou situací poprat – obzvlášť jarní uzavření obchodů pro ně byl křest ohněm. 

Přicházející Vánoce pro ně bude další velkou zkouškou, očekává se až 25% nárůst tržeb. Tradiční shon se však pravděpodobně přesune do virtuálního světa. Lidem se do běžných obchodů nechce, a navíc není jisté, jestli znovu nedojde k zavření obchodních center. Opatření se mění každým dnem. 

Vánoční nákupy se letos stěhují na internet Pixabay

Nákup přes internet může budit nedůvěru. Vzhledem k tomu, že zákazník vidí zboží jen na fotografii či videu, může mu přijít něco jiného, než očekával. Obzvlášť u oblečení a obuvi je to trochu risk. České zákony na to naštěstí myslí, a tak provozovatelům e-shopů nařizují poskytovat minimálně dvoutýdenní lhůtu pro vrácení zboží. Pokud tedy nejste spokojeni, máte nárok získat utracené peníze zpět, a to bez udání důvodu.

Česká pošta přijme 5 000 brigádníků

Česká pošta očekává více než 450 tisíc balíků denně, a tak do svých řad přijme na 5 000 brigádníků. Mluvčí České pošty Matyáš Vitík říká: „Jednak je to příprava na Vánoce, a také se domníváme, že lidé budou více než obvykle preferovat nákupy na internetu." Pro zaměstnance to bude velmi uspěchané období.

Podobně se připravují i další přepravní firmy. Například společnost DPD také přijímá brigádníky, a navíc zřídila 16 nových dep a modernizuje technologie třídění zásilek.

Rozvážkové společnosti začínají zbrojit na vánoční nápor Khwanchai Phanthong / Pexels

Jak se na Vánoce chystají známé obchody? 

Enormní zájem o zboží nastává v předvánočním čase ve dvou vlnách. Ta první je již na konci listopadu s akcí Black Friday, kdy je zlevněno velké množství produktů včetně elektroniky a spotřebičů. Druhá pak přichází v polovině listopadu, když zákazníkům dorazí na účet poslední předvánoční výplata.

Alza očekává před svátky až trojnásobné tržby. Aby největší online řetězec nápor objednávek zvládal, chystá se přijmout posilu v řádech stovek lidí. Podobně se chystá společnost CZC.cz. „Jako nejdůležitější vnímáme mít zajištěn dostatek pracovních sil a plán pro případ, kdy by počet objednávek rostl více, než se očekávalo,“ popisuje situaci manažer logistiky e-shopu Václav Bejček.

E-shop s oblečením ZOOT má připravené nouzové plány počítající i s uzavřením kamenných obchodů, které by znamenalo ještě větší zájem o nákup přes internet. Co přesně nastane, ovšem zatím nikdo neví – možných scénářů je hned několik. 

Posilu hledají rovněž online prodejci potravin. Supermarket Rohlik.cz otevře v listopadu nový sklad v Horních Počernicích. Do konce roku plánuje nabrat 750 nových zaměstnanců a vozový park rozšířit o 200 aut. Obchod rozváží v Praze a okolí, dále pak na Plzeňsku, Ústecku, Liberecku, Pardubicku, Královéhradecku, Jihlavsku, Brněnsku, Zlínsku, Olomoucku a Ostravsku. Potraviny si můžete nechat přivézt z obchodu Košík.cz nebo z online obchodu Tesco.

Přidat na Seznam.cz👈Přidejte si Kupi Magazín na homepage Seznamu!