Mobilní aplikace Lidl plus kraluje žebříčkům, má více stažení než eRouška

Lidl Plus na 1. místě v žebříčku bezplatných aplikací v App Store i Google Play Kupi.cz

Pouhých pár dní stačilo nákupnímu řetězci Lidl, aby se jeho elektronická věrnostní karta stala číslem jedna v žebříčku bezplatných aplikací v App Store i Google Play. A v době covidové vítězí i nad eRouškou, která má usnadnit dohledávání kontaktů s pozitivně testovanými na nemoc covid-19. Aplikaci eRouška lidé nestahují i kvůli strachu ze sdílení osobních dat. Podle expertů je ale paradoxně dobrovolně sdílí s obchodním řetězcem.

Přečtěte si také

3 recepty na jednoduché a výborné cibulové kroužky – s pivem, mlékem i bez vajec
3 recepty na jednoduché a výborné cibulové kroužky – s pivem, mlékem i bez vajec

Více než 17 milionů uživatelů ze 17 zemí

Říká se to nejlepší na konec. Ač přišel obchodní řetězec Lidl na trh s věrnostním programem jako téměř poslední, má zřejmě největší úspěch. Aplikace Lidl Plus se pouhých pár dnů po spuštění drží na první příčce v žebříčku nejlepších aplikací v Google Play.

Takový zájem o věrnostní program zaskočil i samotný řetězec. „Zájem o aplikaci předčil naše očekávání a zákazníci ji velmi vřele přijali. Aktuálně se Lidl Plus nachází na 1. místě v žebříčku bezplatných aplikací v App Storu i Google Play. V programu je registrováno více než 17 milionů uživatelů ze 17 zemí, ve kterých je aplikace momentálně dostupná,“ okomentovala situaci pro média mluvčí Lidlu Iveta Barabášová.

Kolik registrovaných uživatelů má aplikace v Česku, ale nechce řetězec prozradit. Dá se předpokládat, že jich bude mnohem víc, než kolik má aplikace eRouška. Ta má pomáhat při sledování kontaktů s osobami nakaženými covidem-19. Podle Ministerstva zdravotnictví měla aplikace k 1. říjnu celkem 563 tisíc stažení. V žebříčku Google Play se drží až za aplikací Lidl Plus, která mu kraluje.

Aplikace ke stažení eRouška, která má usnadnit dohledávání kontaktů s pozitivně testovanými na nemoc covid-19 Kupi.cz

Strach ze sdílení dat?

Experti však upozorňují na velké množství osobních dat, které s řetězcem zákazník dobrovolně sdílí. V rámci registrace v digitálním věrnostním programu poskytuje uživatel celou řadu osobních údajů.

Společnost se ale brání a uvádí, že není důvod k obavám. „Lidl splňuje všechny bezpečnostní normy ochrany dat a zavazuje se, že nezpřístupní žádná data neoprávněným třetím stranám,“ ujišťuje všechny současné i potencionální uživatele mluvčí Lidlu Barabášová.

Přitom obava ze sdílení dat má být jeden z důvodů, proč si lidé nechtějí stahovat aplikaci eRouška. Ta paradoxně žádnou registraci nevyžaduje a data o uživatelích sbírá anonymně.

Pro co třeba zajít do Lidlu?

Jak funguje aplikace Lidl Plus?

Uživatelé aplikace Lidl Plus nemusí nosit žádnou plastovou kartičku. Stačí jim stáhnout aplikaci a zaregistrovat se. Karta Lidl Plus má podobu unikátního QR kódu, který zákazník ukáže při placení. Pomocí věrnostního programu získá přístup ke slevovým kupónům, z nichž si vybere ty, které ho zajímají.

Aplikace navíc automaticky ukládá účtenky z nákupů. „Účtenky zůstanou trvale uložené v historii nákupů a výrazně tak usnadní reklamaci nebo vracení zakoupeného zboží,“ popisuje jednu z výhod jednatel společnosti Lidl Michal Farník. Dostupné jsou také aktuální letáky, mimořádné slevy a mimo jiné je aplikace navíc ekologická, protože šetří plast a papír.

Momentálně mohou věrnostní program Lidl Plus využívat zákazníci ve 12 zemích Evropy (Rakousko, Španělsko, Dánsko, Polsko, Německo, Nizozemí, Slovensko, Belgie, Lucembursko, Finsko, Velká Británie a Irsko) a ve všech těchto zemích mohou se svou digitální kartou nakupovat i čeští uživatelé. 

Mezi další řetězce, které svým zákazníkům nabízí věrnostní program, patří Tesco (Clubcard), Penny Market (Moje PENNY), Albert (Můj Albert) nebo Billa (BILLA Bonus club) a od února také Kaufland.

První kolekci zboží s logem Lidl vykoupili lidé během pár dní Lidl-shop.cz

„Love brand“

Německý obchodní řetězec se v tuzemsku zařadil mezi ty nejnavštěvovanější a nejoblíbenější. V červnu dokonce představil kolekci oblečení se svým logem. O merch byl obrovský zájem a vyprodal se během pár dní. Proto Lidl na poptávku zareagoval další kolekcí.

Zájem zákazníků o první kolekci oblečení s logem Lidl překonal naše očekávání. Některé produkty se velmi rychle vyprodaly, a proto s novou kolekcí přinášíme rozšířenou nabídku. Věříme, že o produkty s naším logem bude opět zájem,“ uvedl za společnost Lidl Michal Farník.

V současnosti se kousky oblečení s logem obchodního řetězce prodávají na internetových fórech jako sběratelské kousky.

Přidat na Seznam.cz👈Přidejte si Kupi Magazín na homepage Seznamu!