Koronavirus vystavil stopku rtěnkám, zato roste prodej očního make-upu a laků na nehty

Prodej rtěnek a make-upu klesá Pixabay

Koronavirus zasáhl nejen gastronomii, ale i celosvětový trh s dekorativní kosmetikou – a Česká republika není výjimkou. Ty tam jsou časy, kdy si ženy vybíraly rtěnky jak na běžícím pásu a v drogeriích si zkoušely na kůži vhodný odstín make-upu. Teď svoji pozornost logicky zaměřují na oči, které jsou na rozdíl od zakrytých úst vidět.

Přečtěte si také

Do Dušiček zbývá necelý týden. Vyměňte klasickou voskovou svíčku za LED světlo nebo virtuální svíce
Do Dušiček zbývá necelý týden. Vyměňte klasickou voskovou svíčku za LED světlo nebo virtuální svíce

Dalším důvodem, proč se ženy méně líčí je také to, že stejně jako na jaře, tak i teď na podzim čím dál více lidí pracuje z domova. Přispěly k tomu také zrušené společenské události a ženy tak mají méně příležitostí zkrášlovat své tváře.

Pokles prodeje rtěnek, lesků na rty a pleťových líčidel potvrzují i drogerie. „V porovnání s loňským rokem došlo v období březen až srpen 2020 skutečně k poklesu odprodejů sortimentu dekorativní kosmetiky, zejména rtěnek,“ řekl Kupi magazínu Jiří Peroutka, manažer komunikace DM drogerie.

Stejnou zkušenost má i drogerie Rossmann, která na jaře zaznamenala pokles odprodejů dekorativní kosmetiky až o polovinu oproti normálu.

Prodeje klesají i ve světě

A identickou zkušenost má i Francie, která hlásí prodej rtěnek dokonce o 75 % nižší oproti předchozímu období. O něco lépe na tom je make-up, jehož prodej se v jarním období propadl „jen“ o polovinu.

Není proto divu, že ženy zaměřují svoji pozornost na jiné obličejové partie, konkrétně na oči. V kurzu jsou všechny produkty očního make-upu jako řasenky, oční linky či stíny.

Ženy svojí pozornost zaměřují nyní na oční partie Pixabay

V zahraničí zase evidují zejména vyšší poptávku po umělých řasách, které se nanáší na přírodní. Výsledkem jsou plnější a tmavší řasy. Byť dlouhodobě je odborníci nedoporučují. 

Nechte své oči zazářit

Péče o pleť

Zpátky ale do České republiky, kde drogerie zaznamenaly další trend, a to vyšší prodeje přípravků na čištění pleti, která dostává kvůli nošení roušek či respirátorů pořádně zabrat. Vlivem těchto ochranných pomůcek mohou lidé s citlivou pletí utrpět různé formy kožních onemocnění jako je lišej či vyrážka, nebo dojde ke zhoršení akné.

Odborníci proto kladou důraz na čištění pleti různými pleťovými přípravky, které odstraní usazené nečistoty a maz. Základem by měl být i peeling pleti alespoň 2x týdně či nanášení pleťových masek.

Přípravky na čištění pleti Alžběta Šírková

A že slova odborníků padají na úrodnou půdu potvrzuje i manažer komunikace DM drogerie Jiří Peroutka: „Za období březen – červenec 2020 došlo u kategorií pleťových masek a speciálních produktů na čištění pleti (čisticí gely, oleje a peelingy) k nárůstu poptávky o více než 30 % v porovnání se stejným obdobím loňského roku.“

Vyšší zájem potvrzuje i konkurenční Rossmann. „Obecně tyto produkty v péči o tělo a obličej nadále, co se odprodejů týče, rostou,“ říká Olga Stanley, manažerka komunikace drogerie Rossmann.

Nezanedbávejte svoji namáhanou pleť

Vítězí i laky na nehty

Prodeje se zvýšily také u laků na nehty – například česká značka Dermacol zaznamenala třetinový nárůst jejich prodeje, způsobený zejména jarním zákazem poskytování manikůrních služeb, který odkázal zákaznice na péči sama o sebe.

Nahoru tak šly prodeje klasických i gelových laků na nehty, k nimž není potřeba UV lampa či jiné prostředky na zaschnutí. A z regálů také častěji mizí zpevňující a posilující laky s obsahem vápníku, který vyživuje třepící se nehty.

Přidat na Seznam.cz👈Přidejte si Kupi Magazín na homepage Seznamu!