Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Mobilní aplikace

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Mobilní aplikace

12 důvodů, proč jíst vejce. Nenechte se odradit mýty o jejich nezdravosti

Vejce kdysi jedna studie mylně označila za zdraví škodlivá a od té doby se to s nimi táhne. Jejich škodlivost však již byla dávno vyvrácena mnoha studiemi. Zvyšování cholesterolu v krvi pusťte z hlavy. Proč jsou vejce zdravá? Podívejme se, proč je jíst.

Přečtěte si také

Jak často měníte ložní prádlo? Tohle byste měli vědět
Jak často měníte ložní prádlo? Tohle byste měli vědět

Vejce obsahují velký podíl kvalitních proteinů. To oceníte, když hubnete nebo budujete svalovou hmotu. Tyto bílkoviny jsou biologicky hodnotnější než proteiny získané z masa nebo mléka. Hlavním zdrojem proteinů je bílek. Vaječné proteiny mají vysoké zastoupení esenciálních aminokyselin, které si naše tělo nedokáže samo vyrobit. Jsou navíc velmi dobře stravitelné.

  1. Vejce jsou plná vitamínů a obsahují zejména vitamíny A, B, C, D, E a K.
  2. Vejce jsou vynikajícím zdrojem vitamínu A působícího pro lepší funkci imunitního systému.
  3. Vejce jsou dobrým zdrojem vitamínu D a 1 kus obsahuje 1/10 vitamínu D.
  4. Vejce jsou velmi dobrým zdrojem bílkovin a 1 kus obsahuje 6 g důležitých proteinů.
  5. Vejce jsou vynikajícím zdrojem vápníku a 1 kus obsahuje až 50 mg, 5 % DDD vápníku.
  6. Vejce obsahují síru, která pomáhá ke zlepšení kvality vlasů a nehtů.
  7. Vejce obsahují peptidy, které snižují vysoký krevní tlak.
  8. Vejce snižují hladinu škodlivého LDL cholesterolu v krvi.
  9. Vejce obsahují látky, které pomáhají snižovat riziko srdečních chorob.
  10. Vejce díky své výživové hodnotě pomáhají redukovat váhu.
  11. Vejce obsahují látky, které pomáhají zlepšovat paměť.
  12. Vejce jsou cenově dostupným zdrojem látek prospěšných pro tělo.
Vejce jsou prospěšná pro naše zdraví

Jak dlouho vařit vejce

Čerstvá vejce se špatně loupou, lépe se pracuje s vejci starými 6 dní. Vejce vyndejte před vařením z lednice o chvilku dříve, ať získají pokojovou teplotu. Snížíte tak riziko prasknutí skořápky. Proti prasknutí můžete přidat do vody i malé množství octa nebo soli.

  • Vejce na měkko má ještě tekutý žloutek a tuhý, místy lehce rosolovitý, bílek. Vaří se 4 minuty.
  • Vejce na hniličku má polotekutý žloutek a bílek je zcela tuhý. Vaří se 5 minut.
  • Vejce na tvrdo má tuhý i žloutek, vaří se 7 minut, ne více jak 10 minut, jinak žloutek zezelená.
  • Vejce vkládejte do vařící vody opatrně lžící. Ve vodě by měla být jen napůl potopená. Udržujte vodu v mírném varu. Menší vejce vařte kratší dobu, větší zase o něco déle. Stejně jako v případě, kdy vaříte hodně vajec najednou.