Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Mobilní aplikace

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Mobilní aplikace

Zkušební kabinky v hlavní roli! Triky obchodů vás překvapí

Zkušební kabinky v hlavní roli! Triky obchodů vás překvapí

V obchodě najdete TY pravé šaty, TY super rifle, TO perfektní triko na kolo, TY úžasné plavky na dovolenou... Všechno je tak ohromné a máte pocit plný pozitivního očekávání, že jste našli konečně ten vysněný kousek, o kterém jste sice ani nevěděli, že existuje i mimo vaše sny, ale on byl tam! V obchodě ho měli! Teď už jen pro jistotu vyzkoušet tento kus oblečení a berete ho. Jasně, že ho berete!

Přečtěte si také

Zeleninová dochucovadla jsou stále plná chemie! Vyrobte si domácí vegetu podle jednoduchého receptu
Zeleninová dochucovadla jsou stále plná chemie! Vyrobte si domácí vegetu podle jednoduchého receptu

Když vstoupíte do zkušební kabinky, přichází první zděšení

Všechno se však změní v okamžiku, kdy otevřete dvířka zkušební kabinky. Je tam zvláštní ostré světlo, že si řeknete „Proboha! Co to mám s obličejem?!“ Pověsíte oblečení na věšák a jdete studovat svůj obličej.

Ten dobrý pocit ze sebe samého, že ve třiceti vypadáte lépe než o deset let mladší kolega, je tím nemilosrdným světlem rozšlapán a rozcupován stejně tak jako vaše sebevědomí. 

Expertízu své pokožky stejně nakonec završíte smířenou myšlenkou, že nikdo nemládne a že to osvětlení ve zkušebních kabinkách je postě už tak hloupě nastavené. 

Když se vysvlečete, přichází druhé zděšení

A teď ovšem přichází ta chvíle, která o vaší psychické pohodě rozhodne. Vysvlečete se… a najednou zase kouknete do zrcadla. Zase to proklaté světlo vám udělalo celulitidu, tam, kde doma ještě nebyla. No nic, o světle v tomto obchodě si už myslíte své, a proto chcete co možná nejrychleji vyzkoušet oblečení a vypadnout odsud. 

Možné jsou dva scénáře

  1. Pokud vám oblečení sedne, a navíc se v něm cítíte dobře, celému obchodu a zkušební kabince i se světlem odpustíte, rádi zaplatíte a radostně obchod opouštíte. Jenomže takový dobrý konec nečeká na všechny.
  2. Pak jsou tady ještě ženy, jejichž zážitek ze zkušební kabinky je hororem od začátku do konce. Začne to tou pletí, pak postavou a nakonec, když na sebe navlečou TEN vyvolený kousek oblečení, téměř propuknou v zoufalý pláč. „To jsem vážně tak nemožná? To jsem tlustá i na těch palcích na nohou? Vždyť normálně mívám ze sebe docela dobrý pocit, ale tohle jsem nečekala…“ A namísto toho, abyste si v tašce odnášely ten krásný kousek, o kterém jste si myslely, že je to láska na první pohled, nenesete buď nic anebo dvě stejná černá trika, která všechno schovají.

Pak existují obchody, kde kabinkám marketingová oddělení věnují velkou pozornost...

Obyčejná černá trika nebo TO triko?

Zrcadlo, které vás přikrášlí

Firmy, které se specializují na oblečení ví, že právě v kabinkách se odehrává více než 60 % všech nákupních rozhodnutí. To, zda má zákazník v kabince dostatek prostoru, jak dobře se v ní cítí a zda si dokáže důkladně a bez překážek prohlédnout vybraný produkt, má zásadní vliv na jeho rozhodnutí. Investují proto nemalé peníze do vybavení a velký důraz kladou na osvětlení a zrcadla, které lze laicky nazvat zkrášlujícími. Měli jste také někdy pocit, že vám zakoupené oblečení v obchodě slušelo víc, než pak doma? Možná jste skočili na trik s dobrým nasvícením zkušební kabinky nebo zeštíhlujícím zrcadlem. Triky obchodníků, které mají stimulovat vaše smysly, emoce a vjemy při nákupu jsou rafinované a velmi vychytralé.

Vyzkoušeli jsme kabinku v prodejně s oblečením, kde nakoupíte dámskou, pánskou i dětskou módu a jedná se o řetězec, který najdete v každém velkém městě. Tato kabinka jakoby disponovala všudypřítomným filtrem krásy. Barva pleti byla naprosto nádherně sjednocená s bronzovým nádechem a co se týče postavy - nohy působily štíhleji. Zkrátka: kabinková osvětlení a zrcadla přidala na kráse.

Kabinky na instagramu

Špatné osvětlení, malý prostor, deformující zrcadla... to vše nenechává v klidu spoustu lidí kolem nás a řešit tuto problematiku se rozhodla i agentura World of Online. Ta spustila kampaň Za normální kabinky. Na Instagramu vznikla mapa obchodních značek, které prodávají oblečení a hodnocení jejich kabinek. Pro jasnou identifikaci se fotka označila hashtagem #zanormalnikabinky. Na sociálních sítích pak uživatelé sdíleli svoje pocity, které vyjádřili třeba takto: „Zrcadla ve zkušebních kabinkách mi připadají stejná, jako zrcadla v zrcadlovém labyrintu. Na přirozeném světle totiž rozhodně nevypadám jako velryba.“ Do celé akce se zapojilo několik tisíc uživatelů, zejména žen, které později veřejně podpořily i mediálně známé tváře, například Lucie Šilhánová, Natálie Hefnerová, Barbora Mudrochová a další.