Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Mobilní aplikace

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Mobilní aplikace

Obchody spustí obří Black Friday slevy! Přehled míst, kde a kdy ušetříte tisíce

Obchody spustí obří Black Friday slevy! Přehled míst, kde a kdy ušetříte tisíce

Na poslední listopadový pátek, tedy 29. 11., připadá stále oblíbenější svátek marketingu a slev Black Friday, který je považován za začátek hlavní sezony předvánočních nákupů. V loňském roce utratili Češi během jednoho týdne, v rámci tzv. Černého pátku, rekordní sumu 4,2 miliardy korun.

Přečtěte si také

Falešná skořice v obchodech, která nevoní, jak by měla? Jak se nenapálit při nákupu
Falešná skořice v obchodech, která nevoní, jak by měla? Jak se nenapálit při nákupu

Do České republiky dorazil Black Friday před lety z USA a jeho datum se každý rok mění, obecně platí, že následuje vždy po Dni díkůvzdání. Název odkazuje na pokles cen během hospodářské krize a již tradičně tento den v Americe startují první předvánoční výprodeje, na které čeká drtivá většina Američanů. 

U nás je Black Friday oblíbený hlavně u e-shopů a trvá i několik týdnů, zatímco v USA je dominantou kamenných prodejen a nákupní šílenství probíhá opravdu jen v daný den s extrémně velkými slevami. U e-shopů na Západě se můžete častěji setkat s pojmem Cyber Monday. Češi milují slevy a loni v rámci Černého pátku utratili rekordní 4,2 miliardy korun, což je v meziročním srovnání o 19 % více. Jen pro srovnání, toto ohromující číslo je více než dvojnásobkem proti běžnému týdnu v roce, jak vyplývá z výsledků údajů Asociace pro elektronickou komunikaci. 

Černý pátek je díky neustálým online kampaním několikrát do roka, ale ten skutečný Black Friday připadá letos na 29. listopadu. Do této velké marketingové akce se zapojuje stále více internetových obchodů. A už nyní tak v některých e-shopech můžete sehnat elektroniku či oblečení za zlomek původní ceny.

Slevové šílenství Black Friday, víme, kde nakoupíte nejlevněji

Mall.cz

Začínáme! Slevy až 80 procent“, oznámil už 18. října internetový obchod Mall.cz. A na jeho stránkách se po velmi úspěšném loňském roce začaly objevovat velké slevy, které končí vždy úderem půlnoci. Slevy budou v rámci kampaně trvat několik týdnů. Na stránkách najdete postupně několik tisíc výrobků, jejichž slevy se pohybují od několik desítek procent až do výše 80 procent. Některé jsou časově omezené na několik hodin, a vyplatí se tedy nákup uspíšit, jiné budou v nabídce delší dobu. Ve zlevněném sortimentu najdete vše od elektroniky a domácích spotřebičů, přes hračky a oblečení, až po sortiment pro zvířecí mazlíčky. 

Hervis

Velkými slevami v předstihu se rozhodl začátek listopadu oslavit i obchod se sportovním oblečením a potřebami Hervis Sports. „Black Friday je tady! Výprodej až −70 procent,“ láká své zákazníky na akci už koncem října na svých stránkách a v letácích oblíbený obchod všech sportovních nadšenců.

V rámci Black Friday můžete nakoupit se slevou mobilní i výpočetní techniku

Elektrospecialisté 

Další významné obchody, které se slevami nepočkaly, jsou i specialisté na elektroniku CZC.cz a T.S.Bohemia, kteří se pyšní výprodejovými slevami až do výše 85 procent. V CZC.cz se rozhodli zapojit do akce Black Friday i uživatele sociálních sítí. „Chceme uchovat původní myšlenku extrémních slev. Každý týden si tak na našem Facebooku budete moci odhlasovat, který ze tří produktů nabídneme s naprosto šílenou slevou. Pro první pátek jsme zatím slevy vybrali sami. A rovnou čtyři. Připravený máme třeba iPhone 6S, OLED televizi nebo oblíbená sluchátka.,“ uvedl obchod na svých facebookových stránkách. 

Alza.cz

Jeden z největších českých e-shopů Alza.cz plánuje nastavit výrazné slevy na jednotlivé výrobky tak, aby byly pro zákazníky opravdu zajímavé, a celou akci chce spustit v druhé polovině listopadu. „Bude to nejsilnější Black Friday v naší historii, kdy se zákazníci mohou těšit na více než půl milionu zlevněných kusů,“ řekla redakci Kupi Magazínu PR specialistka Alzy Kateřina Daňková. Již dnes Alza na svých stránkách láká bannery na první ochutnávku 133 slev v rámci Black Friday. V první vlně tak seženete smartphony různých značek, typů a velikostí, televize, notebooky, fitness náramky, smartwatch, ale také pračky, lednice či různé komponenty k počítačům. Do slevy se dostaly překvapivě i iPhony 6S v obou variantách s úložišti 128GB.

IKEA s Black Friday nepočítá, slevy ale nabídne

IKEA Černý pátek nechystá

Naopak například IKEA s Black Friday vůbec nepočítá. „Naší strategií je nabízet zákazníkům po celý rok výrobky za nízké ceny, aby si je mohlo dovolit co nejvíce lidí. Proto na Černý pátek nechystáme žádné speciální slevové akce. Pouze obchodní domy v Praze na Zličíně a Černém Mostě připravily společnou lokální nabídku zvýhodněných produktů," sdělila mluvčí IKEA Adriena Rambousková a potvrdila tak, že IKEA se největšího světového nákupního šílenství účastnit nehodlá. A dodala: „Od 19. prosince však opět chystáme zahájení oblíbených výprodejů. Ty potrvají až do 8. ledna 2020, a zákazníci si tak mohou pořídit před Vánoci bytové doplňky, dekorace a nábytek za levnější ceny.“

ASKO – NÁBYTEK

Andrea Štěpánová, marketingová manažerka společnosti ASKO – NÁBYTEK, prozradila redakci Kupi Magazínu, jak to bude se slevami u nich. „Do akce Black Friday se společnost ASKO – NÁBYTEK zařazuje každoročně. Striktně se držíme této výprodejové akce pouze na den k tomu určený, v průběhu roku pak přistupujeme k jiným slevovým eventům. Nejinak je tomu i letos, kdy pouze 29. listopadu budeme mít 15% slevu na celý nákup na našem e-shopu. Kamenných prodejen se tato akce týkat nebude, v minulosti jsme měli lepší odezvu na on-line nákupy, a proto jsme se rozhodli úspěšného modelu držet i tento rok.“ 

Český Black Friday v číslech

  •  93 % Čechů ví, co je to Black Friday, a 40 % se letošního nákupního svátku chce zúčastnit.
  • Více než polovina respondentů (52 %) se nechá zlákat slevami nejen v internetových, ale i v kamenných obchodech, 34 % zvolí nákupy v e-shopech z pohodlí domova, a jen 15 % vyrazí do obchodních center.
  •  Průměrný Čech utratí letos na Black Friday 5 615 Kč a zaměří se hlavně na nákup oblečení, elektroniky a obuvi. (zdroj dat: analýza portálu Black-Friday.Global)