Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Mobilní aplikace

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Mobilní aplikace

Kterou zeleninu a ovoce bychom nikdy neměli loupat a proč? Pozor na brambory a jablka

Kterou zeleninu a ovoce bychom nikdy neměli loupat a proč? Pozor na brambory a jablka

Některé druhy ovoce a zeleniny jsme si zvykli zcela automaticky loupat. Mnohdy to děláme naprosto bez rozmýšlení. Odborníci ale upozorňují na jisté druhy ovoce a zeleniny, které bychom raději ve svém vlastním zájmu loupat neměli. Které to jsou?

Přečtěte si také

Jak často měníte ložní prádlo? Tohle byste měli vědět
Jak často měníte ložní prádlo? Tohle byste měli vědět

Je jasné, že pomeranče oloupat musíme, ale u jiných potravin to není nutné ani žádoucí. Zbavujeme se tak mnoha vitamínů, minerálů a dalších prospěšných látek. Loupete automaticky slupky jablek, hrušek nebo brambor? Možná děláte chybu.

Loupat nebo neloupat

Možná vám teď tato otázka začala vrtat hlavou. Proč vás nabádáme k tomu, abyste některé ovoce a zeleninu vůbec neloupali? Například zbavovat klasické brambory slupek je pro nás už naprostou samozřejmostí. Slupky určitých plodů ale v sobě obsahují opravdu to nejlepší, co z daného ovoce a zeleniny můžete získat. Sem patří i brambory. Pokud je zbavíte slupky, zbavíte se tak důležitých nutričně hodnotných prvků. Od kterých potravin dát škrabku pryč?

Jablka

Jablka a hrušky

Zatímco se někdo z nás do jablka s chutí zakousne i s jeho slupkou, pro jiného je zcela běžné a samozřejmé, že jablko nebo hrušku nejprve zbaví slupky. Jablko v sobě obsahuje více než 30 minerálních látek, mezi kterými najdete hlavně železo, fosfor a hořčík. Podstatnou dávku těchto látek obsahuje právě slupka. Hrušky jsou na tom velmi podobně.

Mrkev i petržel

O mrkvi se říká, že je dobrá na oči. Má také pozitivní vliv na leukémické buňky, zároveň posiluje paměť i schopnost soustředění, eliminuje nahromaděné toxiny v našem organismu a podporuje očistu těla. Podle odborníků slupka mrkve v sobě obsahuje cenné fotochemikálie, které snižují riziko vzniku rakoviny a obávaných kardiovaskulárních chorob. Velmi podobně je na tom i petržel. Mrkev a petržel proto vždy jen pečlivě omyjte, ale nikdy neškrábejte.

Brambory

Brambory

Pokud je i pro vás loupání brambor noční můra, od teď už to dělat nemusíte. I když jsou pro většinu z nás brambory naprosto obyčejnou potravinou a variabilní přílohou, která jim jinak nemá co nabídnout, opak je pravdou. Ukrývají v sobě velké množství vlákniny, železa, hořčíku, zinku a fosforu, dostatek vitamínu C, A i K. Nejvíce se jich skrývá těsně pod slupkou. Při vaření je proto neloupete a vařte je ve slupce, ať se nepřipravíte o cenné živiny.