Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Mobilní aplikace

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Mobilní aplikace

Proč si s sebou brát na výlet hole? Zapojíte 90 % svalů a vytvaruje lýtka, stehna i zadeček

Proč si s sebou brát na výlet hole? Zapojíte 90 % svalů a vytvaruje lýtka, stehna i zadeček

Vezměte zdraví do vlastních nohou. Choďte! Chůze je pro lidský organismus nejen přirozená, ale také velmi prospěšná. Odborníci doporučují udělat denně alespoň 6 000 kroků. Vězte, že to není moc! Většinou stačí hodinka. A my vám to ještě usnadníme. Víme, jak chůzi udělat efektivnější.

Přečtěte si také

Jak poznat kvalitní hračku? Tohle svým dětem nekupujte
Jak poznat kvalitní hračku? Tohle svým dětem nekupujte

Proč zrovna chůze?

Zdá se obyčejná. Střídáme nohy a posunujeme se vpřed. Co na tom je? Mnoho. Zaprvé – naše chodidla jsou jakési mapy celého těla, takže skrze akupresurní body díky nim kvalitně posilujeme opravdu každý orgán našeho těla. Zadruhé – posilujeme jednoduše. Pokud zvolíte svižnější tempo, při kterém se trošku zadýcháte, pak budete příjemně překvapeni, jak moc vám „obyčejná“ chůze vytvaruje lýtka, stehna i zadeček, a navíc zpevní břišní svalstvo a narovná záda. Chůze také povzbuzuje naše trávení, takže dochází k přirozené detoxikaci, a regulaci váhy. A co je nejdůležitější? Chůze je vhodná pro všechny. Lze ji jednoduše upravit dle momentálního zdravotního stavu, nálady nebo potřeby.

Inspirujte se severskou chůzí

Pokud chcete svou chůzi povznést na vyšší úroveň a zapojit až 90 % svého svalstva, pořiďte si turistické hole. Není to marketingový trik ale metoda, která se k nám dostala z Finska. Chůze s holemi vám pomůže nejen ke správnému držení těla, ale zapojíte navíc i paže a zádové svaly. Naopak ulevíte kolenům a kotníkům, neboť váhu rozprostřete mezi více bodů. Získáte také lepší koordinační schopnosti a jistotu v obtížnějších úsecích terénu.

Hole vám pomohou odlehčit kloubům a udělat pohyb efektivnější. Využijte je i v náročnějším terénu.

Spálíte až o 20 % více energie

Nordic walking je vhodný pro všechny, a to bez rozdílu věku i pohlaví. Zbystřit by měli všichni ti, co se chtějí udržet v kondici (nebo se do ní dostat), případně mají touhu se poprat svou vahou. Používáním turistických hůlek totiž spálíte až o 20 % více energie. Kouzlo je právě v zapojení široké škály svalů celého těla, nikoli jen určitých partií, jak je tomu například při jízdě na kole. Dokonce objevíte některé svaly, o kterých jste dosud nevěděli. Dalším příjemným vedlejším efektem je, že posílíte i mezižeberní svalstvo spolu s bránicí, čímž se vám rozšíří i dýchání. Pokud dýcháte hluboce, vaše tělo bude lépe okysličeno a vybaveno živinami.

Kde všude pomůže?

Jak jsme zmínili, po holích může sáhnout každý. Stačí vybrat ty pravé a správně je nastavit. Protože severská chůze odlehčuje kloubům, doporučuje se také lidem s nadváhou nebo obezitou. Díky holím pro ně bude pohyb příjemnější a často i možný. Nordic walking je vhodný také pro osoby v rizikové skupině kardiovaskulárního onemocnění nebo po úrazu. Je oporou i odlehčením. Výhodou také je, že můžete hole používat v jakémkoli počasí, terénu i období. Dokonce i v zimě (stačí jen převléct spodní díl). Snadno je také sbalíte nebo připnete na batoh.

Někteří lidé si myslí, že na Nordic walking lze použít jakékoliv hole, třeba lyžařské nebo běžecké. Omyl! Na Nordic Walking byly vyvinuty speciální hole:

  • hole jsou v horní části opatřeny speciálním poutkem a držadlem
  • jsou vhodné pro praváky i leváky a spodní část nástavců se dají měnit do různého terénu
  • kvalitní hole jsou ze speciálního odlehčeného materiálu – většinou hliníku nebo karbonu
  • praktické teleskopické skládání je výhodou – složené se totiž krásně dají vložit do batohu
  • délka Nordic walking holí je většinou nastavitelná a měly by být odpružené (šetří klouby) 

Správná délka Nordic walking holí je 0,68 násobek výšky chodce.

Severská chůze nám pomáhá posilovat celé tělo a zlepšovat fyzickou kondici.

Nejenom hole jsou potřeba k pohybu

Abyste si pohyb opravdu užili, zkuste na něj myslet jako na tanec. Nesnažte se křečovitě ladit styl, naopak, zkuste se rozhýbat. Jak správný pohyb vypadá? Vždy jdou proti sobě pravá ruka a levá noha, poté levá ruka a pravá noha. Není to však zároveň, protože pohyb by měl být plynulý. Zkoušejte to. Rozhodně však nechoďte stejnou nohou a stejnou rukou. Kromě hůlek investujte také do vhodné obuvi. Podpoříte tím nejen svou páteř, ale i klouby. Pokud se chystáte na víc než procházky, zvolte i odpovídající oblečení, které bude odvádět pot a udržovat vás v příjemné teplotě. Na aktuální nabídky se můžete podívat na Kupi.cz.